Pinsamt..
25.04.2014
Hej, har hamnat i en liten konsitig situation..
Idag var jag och familjen till stan för att shoppa lite kläder till sommaren/våren.
Jag skulle gå och köpa bh liksom sådär själv (sa bara att jag skulle gå och titta en sak hos cubus) så då gick jag ditt och liksom tänkte bara ta en vit bh och bara gå och betala den. prövade inte den i butiken utan köpte den storlek som jag vet att jag har.
Sen nu när jag kom hem och provade den, tittade lite på vad det var för en bh och så. Då fick jag syn på att det var en push-up bh som gjorde så man fick två gånger större kup storlek! Känns jätte pinsamt, kommer alla märka att jag har större bröst om jag använder den? Har brukat använda push-up förut men denhär gör ju att jag får mycket större bröst (iallafall enligt mig)
Så vad ska jag göra? I övrigt är storleken perfekt bara kuporna som är lite.. Ja vad ska ja säga.. Lite onödigt upplyftande för jag har annars bara storlek 65a, men den måste väl göra så att det ser ut som jag har 65c eller nåt sånt... Tacksam för svar! Den slarviga

Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
28.04.2014
Hej Du slarviga!
Nja, nu kan vi ju bara säga vad just vi två skulle tycka om vi hamnat i din situation, beslutet måste du ta själv sedan. Men vi tycker att om du tycker att BH:n passar och annars sitter bra, så kanske det inte är hela världen att den gör dina bröst större. Se, folk lägger faktiskt inte alls alltid märke till sådana saker, fastän vi själva absolut gör det och tycker förändringen är supertydlig för hela världen. Har du en smula bylsigare kläder nu ett part tre dagar, kanske en vecka framöver (typ huppare inomhus eller en snygg kofta), så kommer inte folk att märka att du plötsligt fått större bröst.
Eller så tänker de att det bara är du som utvecklats - kanske till och med blir avundsjuka. Visst är det en "lögn", så du måste själv besluta om du vill leva med den. Det kan ju tex bli knepigt i duschen efter gympa eller liknande ifall tex avundsjukan tar sig uttryck i nedlåtande kommentarer eller liknande. Det är ju alltid så med BH:ar som får ens bröst att se större ut, att de ju faktiskt inte ÄR större. Det är val man måste ta när det gäller ens utseende.
Men kolla också ifall det finns ett inlägg, en liten skild kudde som går att ta ut ur en liten ficka inanför kupan, då kan den se mindre ut.
Eller så byter du. Har du kvittot kvar och slipper tillbaka till samma butik inom en vecka är det nog möjligt att du får byta. OM de har bytesrätt på underkläder (kolla deras hemsidor). Eller köper en till som du kan ha tills push-up:en känns mentalt bekväm.
Och så PRÖVAR du naturligtvis nästa gång innan du köper ;D
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna