röd i ansiktet?
18.01.2014
Hej,jag undrar om ni vet någon salva,kräm,spray som lugnar en ganska röd hy i ansiktet! Om drt finns någon i en vanlig butik som t.ex prisma. Jag blir fort röd i ansiktet när ja anstränger mej! Och jag kan int använda så mycket foundation så att det täcker det för min hy är ganska känslig så då får jag massa finnar istället!Tacksamm för svar!

Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
23.01.2014
Hej!
Pratade just med kosmetologen och hon rekommenderar tex BB- eller CC-kräm och mineralpuder. Båda finns i större varuhus. Mineralpudret vårdar ju också - men var noggrann med att välja färgnyans så att det inte blir för mörkt. Har också förstått att CC-krämerna är lite grönaktiga så att det ska motväga det rosa och rodnande både i hyn och i finnarna.
Oavsett så är det rengöringen som är det allra viktigaste när det gäller att undvika att få finnar! Se till att du rengör riktigt bra inte bara på kvällen utan också på morgonen före du lägger på sminket. Och använd någon fuktighetskräm för att återfukta!
Men sist och slutligen är det inte så farligt att rodna vid ansträngning - eller annars heller. Det brukar se värst ut i eget huvud och de egna tankarna brukar vara elakast. Så snälla gör nu inte det här till ett komplex åt dig själv, speciellt inte ett som påverkar både självförtroendet och motivationen att tex träna eller göra bra ifrån dig på gympatimmarna. För att få kontrollen över komplex kan du läsa det vi skrivit om Komplex på våra infosidor!
Hälsar ungdomsinformatören Liselott