whattodo
25.06.2014
Hjälp. Snälla. Jag checkade just och räknade att jag cirka 100 sår på mina lår. Hjälp, visste inte att det var så pass. Eller de är varken stora eller djupa, så det kanske inte är så farligt, men det känns ändå inte riktigt bra.. Vet inte vad jag ska göra nu. Man kan ju inte ta tillbaka det som redan har hänt. Borde jag ta upp det med min psykolog? Kanske hon kan förstå.. Men jag vill ju inte visa mina lår åt henne. Tips på vad jag kan göra?
Snälla svara snabbt, börjar riktigt få panik här.. lessentjej

Ungdomsinformatören Liselott svarar
26.06.2014
Hej lessentjej!
Vännen, klaaart att du ska berätta om såren för din psykolog!!! Ja ja jaaaa! Berätta nu genast! Tänk inte utan bara skicka ett sms eller mejl åt henne direkt just nu. Det behöver inte alls vara långt eller svårt, bara skriv "jag räknade just att jag har ca 100 sår på mina ben". eller copy-paste:a det du skrev åt oss och skicka. Eller skicka länken till din fråga här på Decibel. Hon behöver få den här informationen för att kunna hjälpa dig bättre - och hon kommer inte att bli arg, chockad eller rådvill, och hon vet precis hur ni ska gå vidare tillsammans. Vi vet att det känns tungt och svårt att berätta, men försök att se det lite som att hon skulle vara en läkare eller bilreparatör eller något. Om du inte berättar att du har sjukt på ett ställe eller att bilen har ett konstigt ljud när du svänger, så vet inte den som ska hjälpa dig om det och kan inte göra något åt det. Och då kan det sjuka eller söndriga bli ännu värre. Så berätta nu bara, vännen! Det finns inget att vara rädd för. Hon finns där för dig och hon vill ditt allra, allra bästa! Det vet du, men vi vill ändå tjata på dig om det så att du säkert kommer ihåg det, visst?
Stoooooooooooooooooooooooooooooooooor kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam,
hälsar ungdomsinformatören Liselott och storasystern-sommarjobbaren Angelica