vänner
12.04.2019
hur får man större och `` fylligare`` bröst? mina vänner har det och alla deras vänner ska ha det för annars `` passar man inte in`` med någon av dem och de är ju annars väldigt roliga att umgås med men dom har börjat tycka att det är viktit så jag vill också ha det.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
15.04.2019
Hej.
Det finns nog egentligen ingenting alls du kan göra för att på naturlig väg få större eller fylligare bröst. Hur stora bröst man har bestäms dels av generna, och dels av miljön. Så genom att öka din kroppsvikt så kan det hända att dina bröst blir större - men sedan avgörs det rätt långt av generna var på kroppen extra fett placerar sig.
Och i ditt fall låter det nästan bra att det är så. Varför skulle du vilja höra till ett "gäng" där kravet är att brösten skall se ut på ett visst sätt??? VAD har det för betydelse för er vänskap? Nej vet du vad, om brudarna är så ytliga så skall du nog hålla dig på avstånd från dem och hitta andra vänner som värdesätter andra egenskaper. En vänskap baserad på bröststorlek är nog långt ifrån pålitlig.
Kram
Tessi