hateit
27.12.2013
Hej! jag behöver hjälp med hur jag ska få bort dehär FETTET som hänger som på sidorna av magen?! jag hoppas ni förstår vad jag menar, men jag hatar mig själv hur jag min kropp ser ut!! om jag har spända byxor med låg midja så hänger det sådär äckligt ut på sidorna. jag är redo för att verkligen föröka få tränat bort det, och är villig att prova nästan vad som helst. så vad är en bra träningsform för att få bort det??! nonono

Ungdomsinformatörerna Sanna och Lena svarar
30.12.2013
Hej, Du är ju långt ifrån ensam om ditt problem speciellt såhär i frossartider....
Egentligen ska du träna både magmuskler och ryggmuskler men också "sido"magmusklerna. Sen är det också viktigt att göra konditionshöjande träning, det räcker inte bara med muskelövningar tyvärr... Bara det skulle komma snö så skulle skidning vara ett jättebra alternativ eftersom det också anstränger "sidmusklerna".
Du kan hitta bra tips på övningar på denna länk: http://iform.se/traning/traningsprogram
Lycka till hälsar ungdomsinformatörerna Lena som är expert på detta och Sanna som borde köra samma program ;)