Muskler
24.09.2014
Hej! Blir musklerna större om man är mullig och bygger upp muskler? När musklerna har större utrymme? Så för att få mindre muskler bör man gå ner i vikt före man börjar bygga muskler? Tack i förväg! Ni är bäst! :) Dora
PT Sarah svarar

Ungdomsinformatören Sanna svarar
30.09.2014
Hej vi ska kolla med vår expert PT Sarah, återkommer med svar.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
Hej Dora!
Musklerna växer inte mer eller snabbare för att man är mullig, det funkar inte riktigt på det sättet. Om du är mullig så har musklerna inte mera rum än om du är smal för fettet finns utanpå musklerna under huden. Rummet för musklerna är lika stort oberoende. Om du bygger upp muskler och är mullig syns musklerna inte på samma sätt eftersom fettet döljer dem. Om du är smal och bygger upp muskler så syns dom snabbare eftersom det inte finns något extra fettlager som täcker in kroppen och döljer musklerna. Man får varken större eller mindre muskler om man är smal när man börjar bygga muskler, men om man är smal syns musklerna fortare och tydligare. Hoppas du förstår hur jag menar! J
Hälsningar PT-Sarah