Problem när jag suger min kille
07.10.2020
Hej
Jag har sugit min kille till utlösning flera gånger nu. Problemet är bara att det tar lång tid innan han kommer, så jag blir "trött i munnen" liksom eftersom jag måste suga honom så länge. Jag kan höra på hans "signaler" att han tycker om det och han är fortfarande "hård" där nere. Har även frågat honom och då säger han att det känns skönt och att jag ska fortsätta.
Jag har försökt med att öka takten och suga mer av penisen för att få honom att komma snabbare. Men då känns det nästan som att jag är på väg att kräkas efter ett tag, så jag vet inte vad jag ska göra. Amanda

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
09.10.2020
Hej,
Jag kan förstå att du tröttnar i läpparna och käkarna efter ett tag, det är inte speciellt ovanligt. Det jag tänker är att det kanske inte går att påskynda förloppet speciellt mycket, det är ganska vanligt att det tar längre tid för killen att få orgasm/utlösning genom oralsex än genom "vanligt" penetrativt sex. Men istället för att försöka påverka tiden så kan du försöka påverka tekniken (precis som du redan har gjort).
Dels kan du hjälpa till med handen ibland, så att du istället för att röra på munnen/huvudet rör på handen och har endast toppen av penisen kvar i munnen. Dels kan du ganska långt påverka hur trött du blir i munnen genom att inte försöka täcka över tänderna med läpparna. Om du hela tiden spänner läpparna för att försöka täcka tänderna så är det oundvikligt att du blir trött i munnen. Tänk istället på att sträcka ut tungan så att det är din tunga som skyddar penisen från din nedre tandrad -då bildas inte heller den hårda kant av läppar och tänder som det blir om du försöker vika läpparna över tänderna.
Om du sticker ut tungan så hamnar penisen istället mellan din tunga och din gom (den övre tandraden brukar inte stöta mot penisen så mycket p.g.a. vinkeln på tänderna). Och på detta sätt kan du slappna av mer i käkarna. Det är ju möjligt att du redan gör exakt så - men då kan du tänka på några andra småsaker.
Dels är det ju bra om han kan berätta för dig när det känns som skönast - så vet du att det är just det sättet som uppskattas. Dels skall du minnas att inte penisen är den enda känsliga punkten, det kan förhöja upplevelsen om du samtidigt smeker hans lår/håller händerna på hans höfter eller skinkor. Vissa killar tycker om att bli smekta/slickade på pungen också men det är någonting som man måste kolla upp på förhand eftersom det är ett absolut no-no för vissa, samma sak gäller att bli klöst lite över ryggen - vissa gillar det medan andra bara upplever att det är obehagligt eller smärtsamt.
Fördelen är att ni har all tid i världen på er att ta reda på hur ni vill ha det. Det underlättar mycket om man kan kommunicera om saken, antingen genom att tala, skriva textmeddelanden eller genom olika signaler ni använder medan ni har sex (t.ex. att ni kommer överens om att han rör vid ditt huvud med sina händer då det är extra skönt för honom - så vet du.)
Hoppas att du fick iaf något nytt tips som kan hjälpa. Men det är inte heller någon skam i att avbryta oralsexet en liten stund och t.ex. bara använda händerna för att vila upp munnen/käkarna.
Lycka till!
Kram,
Tessi