Sperma?
17.10.2020
Hej, jag skulle själv säga att jag nyligen kommit in i puberteten och undrar vad det är som kommer ut när jag runkar? Ser inte ut som sperma för det är genomskinligt men absolut inte heller Kiss eftersom den är väldigt klibbig?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
19.10.2020
Hej,
Sperma består av flera olika typer av vätskor och sammansättningen av dessa kan vara olika, så beroende på när man senast har fått utlösning så kan den variera i både färg och konsistens. Beroende på vad utlösningen "landar på"  och temperaturen så kan den också bete sig lite olika, ibland lite som gelé och ibland mer som rinnande genomskinlig vätska.
Så det låter nog alldeles normalt. Det enda man egentligen behöver vara uppmärksam på är om sperman skulle vara röd eller brunaktig, men så länge den är genomskinlig/vit så är det bara att leva vidare som normalt.
Kram
Tessi