Fråga om sex
06.05.2024
Hej
Jag är en kille som har en sexfantasi där ajg är bunden i en säng och två tjejer har sex med mej och med vandra.Det finns två tjejkompisar som jag hade tänk vilja göra detta med.Men hur säger man det till dom.?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
08.05.2024
Hej.
I de egna fantasierna är fördelen den att allting utspelar sig precis som man vill, och man behöver inte ta hänsyn till saker som eventuellt kan leda till problem i verkligheten. Du skriver att du fantiserar om att ha sex med två av dina tjejkompisar och undrar hur du skall ta upp detta med dem. Eftersom jag inte känner vare sig dig eller dem så kan jag omöjligt veta hur de skulle förhålla sig till en sådan sak, eller till en sådan fråga, men jag kan ge exempel på några saker som kan vara bra att tänka igenom innan du ställer en sådan fråga.
En ganska viktig aspekt är vad dina kompisar har för sexuell läggning. Idag är det rätt många som beskriver sig själva som bisexuella, men det kan ändå vara väldigt varierande från en person till en annan hur ivrig eller nyfiken man är på att ha sex med t.ex. personer av samma kön. Och även om man skulle uppleva att man är totalt bisexuell och vill ha sex med personer av båda könen så är det definitivt inte samma sak som att ha sex med både en kille och en tjej samtidigt. Lika lite som att en helt heterosexuell person nödvändigtvis skulle vilja ha gruppsex med flera personer av motsatt kön bara för att man generellt tänder på det könet. Så börja med att ta reda på deras sexuella läggning och kanske generellt vad de har för tankar om en trekant.
Som fantasi kan det kännas väligt hett att fantisera om två väninnor som har sex, men i verkligheten är det inte alls någon självklarhet att två kompisar skulle vilja ha sex med varandra - även om de är vänner och även om de skulle vara bisexuella. Man måste alltid komma ihåg att alla sannolikt tänker helt olika om sex och har olika kriterier för vem de kan tänka sig att ha sex med. Vissa vill kanske bara ha sex med personer de är förälskade i - medan andra tycker att det är helt okej att ha sex med kompisar och att det inte behöver förändra den vänskap man har. Det är ändå viktigt att du kommer ihåg det för även om DU just nu i dina fantasier ser er alla tre som vänner och inte kan föreställa dig att det skulle kunna leda till problem i er vänskap så är det möjligt att de andra har en helt annan inställning till sex eller till att ha sex med vänner.
I värsta fall så skulle du fråga dina vänner om detta och de skulle uppfatta frågan som olämplig eller påträngande, vilket kan leda till att er vänskapsrelation blir förstörd. Men som jag tidigare skrev så VET jag ju inte vilken typ av relation ni eller de har sinsemellan, så du har antagligen en bättre uppfattning om hur de kunde tänkas reagera. En annan sak som lönar sig att åtminstone tänka igenom för sig själv är vad som händer om någon i sammanhanget blir svartsjuk, eller om någon blir förälskad. Det kan kännas ovidkommande då man har sex med någon i sin fantasi - men då man omsätter någonting i verkligheten så finns det ofta riktiga känslor inblandade och då kan helt nya situationer uppstå. Man behöver också (som alltid då det handlar om sex) försäkra sig om att man skyddar sig mot sexuellt överförbara sjukdomar och graviditet. I detta fall innebär det att alla borde testa sig för könssjukdomar på förhand, alternativt att du byter kondom då du växlar mellan tjejerna för att inte föra över någonting från den ena till den andra.
I bästa fall skulle det visa sig att ni alla är totalt med på det och att det skulle vara en fin och rolig upplevelse, men försök att tänka igenom allt detta ordentligt innan du föreslår någonting för dina vänner. Sedan då man har uttalat någonting är det väldigt svårt att ta tillbaka. Det är alltid bra om man kan vara tydlig och öppen med sina partners då det gäller sex, och ju flera personer som är inblandade så desto viktigare är det kanske. Om det skulle bli aktuellt är det därför bra att på förhand diskutera igenom vad man har för förväntningar och gränser, så vet alla vilka regler som gäller.
Lycka till.
Tessi