Sexprat med mamma....
22.10.2014
Hej decibel! Jag har precis skaffat kille, och mamma vet om det. Förra veckan ungefär satt hon och jag och åt middag, och då sade hon bara att hon ville prata on det nu när jag har pojkvän, jag vill inte det, jag menar vi har ju gått egenom allt sådant på hälsolära redan.... Jag vill verkligen inte prata om det! Jag
Nuortenelama3
Ungdomsliv.fi - Nuortenelämä.fi svarar

Ungdomsinformatören Liselott svarar
23.10.2014
Hej! Tack för din fråga. Vi har skickat den till den nationella ungdomsportalen Ungdomsliv.fi - Nuortenelämä.fi som vi samarbetar med. Deras experter och ungdomsinformatörer kommer att svara på din fråga. Svaret kommer att finnas här under din fråga så fort vi fått det. Både din fråga och svaret kommer att synas både här på Decibels Våga fråga och på Ungdomsliv.fi:s sida Frågor.
Hälsar ungdomsinformatören Liselott
Hej !
Va roligt att du har pojkvän, och jätte fint att du har berättat om det till din mamma. Det berättar ju också på sätt och vis att ni har en bra relation er emellan. Jag förstår att det kan kännas lite si som så då mamma vill börja diskutera om relationer och allt vad det innebär. Men jag tror att din mamma bara vill väl för dig och tycker att ni också kan diskutera saker kring kärleksliv. Kanske kunde du prata med din mamma om saken så att hon förstår att du vill behålla något privat men att du är glad att hon vill diskutera saker och ting med dig samt att du vet att du kan alltid vända dig till henne ifall det behövs.
Ha en trevlig höst!
Tiina Palonen/ungdomsinformatör/ www.reimari.info