Mobbning på grund av en julfest teater
02.12.2019
Va ska man om någon har mobbat om en och samma sak om och om i gen dag efter dag vecka efter vecka i 3 år?
Det har hanlat om att jag sakt en gång fel i en teater en gång i åk 6.
Nu i 9an så börjar julglädjen sjunka på grund av att börja ens täntka på det xeddox B

Ungdomsinformatör Ida svarar
05.12.2019
Hej!
Tack för din fråga. Och va jobbigt att inte den här personen/personerna kan förstå att det börjar vara uttjatat och inte alls roligt.
1. Säg ifrån. Säg till dem att det inte är roligt och att du tycker inte om när det tas upp.
2. Säg till någon vuxen. Det här kan kännas lite löjligt, men ibland så behövs det att man blandar in en vuxen för att lösa det hela.
3. Gå till en lärare eller kurator och berätta hur det ligger till.
VI kan alla säga fel ibland, vilket inte heller är något konstigt. Jag ställer här några frågor som du kan fundera över. J Tycker du den händelsen är jobbig? Finns det något sätt för dig att du kunde skratta åt det som hände?
Det är inte okej att mobba någon! Du ska inte behöva stå ut med det. Så säg ifrån och be om hjälp. Ta hand om dig!
Kram, Ida