...
16.11.2019
De känns som att jag just ska börja gråta helatiden. Allt e skit, skolan går dåligt, jag har inga vänner, ingen bryr sej om mej. Allt gör ont. Har tankar om att skada mej själv helatiden. De har varit såhär i några år. Orkar inte mer, vill inte leva längre hjälp mej snälla ...

Ungdomsinformatör Ida svarar
21.11.2019
Hej!
Bra att du tog dig tiden att skriva en fråga, och tack för din fråga! Jag blir ledsen när jag läser om hur du mår, det kommer inte att kännas så som det känns nu för alltid. Våga be om hjälp! Jag skulle vilja att du tog kontakt med t.ex. kuratorn eller skolhälsovårdaren. Ibland eller ofta så behöver vi hjälp för att ta oss upp ur jobbiga perioder. Vi kan inte göra allt och vi kan inte vara perfekta, det är omöjligt. Va snäll mot dig själv!
Nu när allt känns dåligt så kan det vara bra att fokusera på att ta tag en sak bara som. Som t.ex. hur ser dina dagliga rutiner ut? Sover du tillräckligt? Äter du tillräckligt? Det är två viktiga saker som bidrar till hur vår hjärna och kropp funderar. Äter vi och sover vi för lite så mår vi sämre..
Du duger precis som du är! Jag vet att det kan kännas svårt att ta in det nu, men det kommer att bli bättre. Ta hand om dig!
Kram, Ida