Dålig på allt.
09.04.2019
Hej. Just nu skänner jag mig värdelös. Jag är inte bra på någonting. Säg inte "nemen ååh du e nog bra på nånting det vet jag" nej för jag är inte det!!

Ungdomsinformatör Ida svarar
11.04.2019
Hej!
Jag förstår att det känns jobbigt så som du känner just nu. Alla är bra på något, så är det bara. Det som man tänker om sig själv blir ofta det man tror på. Så om du tänker negativt om dig själv så blir de det som du tror på. Vad kan du göra för att ändra på ditt tankesätt? Det är du som har makten att ändra det, så va kan du göra?
Det är klart att de flesta tänker negativt om sig själv nångång eller ibland, men det får inte bli grundtanken. Skulle du kunna säga till din kompis ”du är värdelös”? Jag hoppas och tror att svaret är nej på den frågan. Och eftersom svaret är nej så borde du absolut INTE säga det till dig själv heller. Du duger precis som du är. Den meningen ska du nu säga till dig själv varje dag i din spegelbild, minst en gång per dag. Det kanske känns löjligt till en början, men efter en tid kommer du att märka att detta hjälper dig.
Det kommer att bli bättre, ta hand om dig nu!
Kram, Ida