Fråga
24.03.2021
Hej! Att min fråga är att jag tycker om att röra min snopp så det känns skönt men jag tycker det är pinsamt och att mina föräldrar skulle höra. Vad ska jag göra? Anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
25.03.2021
Hej,
Jag tycker att det låter helt normalt. Det är ingenting konstigt med att det känns skönt att röra vid dig själv, och det är ingenting du behöver ha någon annan människas tillåtelse att göra utan det bestämmer du helt själv.
Jag tror faktiskt inte att dina föräldrar heller skulle tycka att det är det minsta konstigt eller onormalt så länge det sker då du är ensam på t.ex. ditt eget rum. Oftast har det inte så högt ljud att man skulle höra det från ett rum till ett annat.
Slappna av.
Kram,
Tessi