Roparnäs 2.0
17.10.2018
Hej dom ringde och sa att imorgon ska jag på ett första besök... ska jag ta med alla saker då? Vad gör man på ett första besök? Osv? Anonym

Ungdomsinformatören Liselott svarar
25.10.2018
Hej!
Ursäkta att du inte fick svar med detsamma, vi förstår att du var lite osäker över vad det första besöket skulle innebära, vad du skulle ha med dig osv. Men nu vet du säkert :) De brukar nog vara bra på att ta emot en sedan när man kommer dit och förklara precis allt man behöver veta. Det hjälper ju alla att komma igång där tillsammans på ett bra sätt ifall man inte behöver fundera på och oroa sig för detaljer. Hoppas allt gick bra där och att allt känns okej och någorlunda bekvämt. Och gör det inte det helt och hållet, så ge det lite tid. Det är knepigt för oss alla, oavsett vem vi är, att komma till ett nytt ställe med okända människor och okända rutiner osv. Så alla skulle ha det lite svårt i din situation, oavsett hur de mådde från förr. Så ha tålamod med allt och alla.
Stoooor kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam, Liselott