Runkade i typ 3.5 timmar
15.12.2020
Hej
Jag runkade skit länge igår, vill typ inte komma så höll på jävligt länge. Hade stånd under hela tiden typ, efter typ 3 timmar fick jag lite ont typ av allt runkaden och att jag var så spänd typ, så kom typ en halv timma senare. Grejen är att jag blev svinorolig eftersom att jag i efterhand kom på att det finns något som heter priapism där det är farligt att ha stånd i typ 4 timmar, så tänkte att smärtan kan vara på grund av det. Jag har ju inte stånd längre och den la sig efter att jag kom men den värker fortfarande lite (typ utmattad av allt runkade) så jag undrar om något hänt med den. Är det farligt att runka i mer än 4 timmar? (Jag har inte tagit några tabletter eller så, utan endast runkat och varit upphetsad av porr)
Mvh, orolig kille. orolig kille

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
16.12.2020
Hej,
Du kan nog vara lugn. Du svarar egentligen själv på din egen fråga. Anledningen till att du har ont är att du runkade så länge - inget konstigt med det. Du skulle antagligen ha ont i vilken kroppsdel som helst efter att ha hanterat den med samma intensitet i tre timmar.
Nej, farligt är det inte att runka så länge (inte heller att ha sex så länge) men givetvis kan det leda till en del smärta efteråt. Ibland är det helt enkelt friktionen som orsakar smärtan (typ som skavsår). Ett alternativ är att använda glidmedel då du runkar så blir inte friktionen lika påtaglig.
Du undrar om det kan ha någonting att göra med priapism, men i ditt fall tror jag inte det. Priapism handlar om en förlängd erektion, där erektionen inte lägger sig trots att man får orgasm. Erektionen har i det fallet inte heller någonting att göra med upphetsning. Du skriver själv att du inte ville komma, och att du hölls hård med hjälp av att titta på porr. Efter att du fått orgasm så lade sig erektionen - precis som det brukar. Så det finns ingen anledning att tro att ståndet eller smärtan efteråt skulle bero på någonting avvikande.
Ta det lugnt, använd glidmedel och håll sessionen lite kortare i fortsättningen så tror jag att du slipper ha ont.
Kram,
Tessi