gravid eller inte?
03.02.2015
Hej. Jag undrar ifall det är någon som vet på denna sida hur man kan mår om man är gravid ? Jag har haft okontrollerbar yrsel,illamående,mensvärk känns precis som jag ska få mens men det kommer inget blod. Och sen har jag ett jävla humör. Jag är riktigt orolig :( tacksam för svar. swh

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
04.02.2015
Hej swh! Efter att ha jobbat med gravida i över 20 års tid skulle jag våga påstå att de vanligaste tidiga symtomena på graviditet är spända bröst och illamående - förutom utebliven mens då.
När borde du ha haft din mens? Har du haft oskyddad sex så att du kan vara gravid? Borde du ta ett graviditetstest? Symtomen du räknar upp kan man ju få av oron över att vara gravid också...
Enklast är att göra ett graviditetstest om mensen är sen.
Sköt om dej!  Med vänlig hälsning,   Annika      barnmorska - hälsovårdare