Händer inget
13.10.2014
Hej!
De känns just nu som att de inte händer något alls i mitt liv, allt känns så himla menigslöst. Jag går till skolan, pluggar, deppar, sover typ. De händer aldrig nått.
Alla mina kompisar har killar att åka hem till och jag känner mig så ensam. Vill bara träffa en bra kille jag med, som älskar mig. Men vart hittar man honom då? Vet inte riktigt vad min fråga är..men hoppas ni kan svara.
Kram! Johanna

Ungdomsinformatören Sanna svarar
20.10.2014
Hejsan, vi tackar så jätte mycket för kommentaren. Där slog du verkligen huvudet på spiken ;) Just sådär ska man försöka tänka och agera, då börjar det plötsligt hända en hel massa roliga och ljuvliga saker i ens liv. Man ska se till det lilla, om man kan glädjas för det lilla vardagliga får man vara glad ofta :) Det behöver inte vara jätte stora världsomvälvande saker som gör en glad, såna händer sällan = man får inte vara glad så ofta.
Och sen ska man faktiskt inte jämföra sig med andra, man vet aldrig hur någon annan har det riktigt på riktigt. En god vän brukar säga: "Det finns något i alla gårdar:" Med det menar hon att vi alla har både bra och dåligt i våra liv. Det finns ingen som har ett helt perfekt liv, INGEN! De rika och berömda har ofta drogproblem eller självmordstankar, fast man kunde tro att de om någon skulle ha ett perfekt liv.
Genom att hitta nya intressen och aktiviteter så ökar ju helt klart chansen att träffa nya människor, både som vänner och som mera.
Har inget att tillägga utan håller helt med kommentaren. VÅGA VINN!!!!
Kramar från ungdomsinformatören Sanna