Tips på skönare runk
23.03.2021
jag skulle vilja testa att tynga in någo i min röv när jag runkar, vad är bra för ”nybörjare” så det inte gör så ont? Kille

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
23.03.2021
Hej.
Egentligen finns det bara en viktig aspekt då det handlar om att lägga upp saker i ändtarmsöppningen, och det är att det skall vara säkert. Med andra ord måste det vara ett föremål som inte kan gå sönder på något sätt inuti dig, och det måste finnas en "stoppare" på föremålet så att det inte kan glida för långt in i tarmen så att du inte sedan får ut det.
Det bästa är kanske om du först börjar med att testa med dina fingrar och lite glidmedel. Då kommer du att märka hur ringmuskeln fungerar. T.ex. det att ringmuskeln behöver lite tid för att slappna av. (samma sak gäller den inre ringmuskeln, men dit upp når du inte med dina egna fingrar tror jag.) Om det gör ont så gör du fel - då skall du stanna eller backa och vänta lite. Smärta är kanske den viktigaste signalen i detta fall och den måste du följa eftersom det annars finns en risk att man skadar sig.
Med tanke på din ålder så har du inte möjlighet att handla på nätet ännu, och inte heller möjlighet att besöka den sexshop som finns i närmaste stad. Däremot kan du besöka citymarket som säljer en kollektion av sexleksaker som heter "smilemakers". De säljer en g-spot vibrator som heter "tenniscoach" som jag tror att kan fungera bra för ditt ändamål. Storleken är nybörjarvänlig och jag tror att du kunde uppleva att det är trevligt då det vibrerar. MEN denna har ingen stoppare, så jag föreslår att du för säkerhets skull tillverkar en själv. Det behöver inte vara så avancerat utan du kan göra en med t.ex. silvertejp - bara den är tillräckligt bred för att vibratorn inte skall kunna slinka in i dig. Du kan använda kondom ovanpå vibratorn så gör det heller ingen skillnad fast du har lagt fast stopparen med silvertejp. Det kan kännas svårt att föreställa sig bara på basen av det jag skriver, men om du googlar på bilder av en buttplug så förstår du vad jag menar.
Jag hoppas att du vågar vara kreativ :) Lycka till!
Tessi