Kärlek
12.06.2019
Hej! Jag vill ha en kille nu. Jag skänker att jag är redo. Men... Varför blir jag så ointresserad i alla killar som är intresserad i mig? Hur kommer jag bort från det? Blir typ bara intresserad om dom är svåra att få.

Ungdomsinformatör Ida svarar
14.06.2019
Hej!
Jaa, jag tror att du inte är ensam om den tanken att varför man blir intresserad av dom som är svåra att få. Det finns tillfällen just när känslorna inte matchar, som att du inte har känslor för någon medan han har känslor för dig och tvärtom. Och det är vanligt, så det är inget konstigt med det.
Sök inte efter en kille bara för att du vill ha ett förhållande. Då kan det bli fel från början. Det är bra att du känner dig redo för ett förhållande. En tanke som slår mig nu är att om det kan vara så att du tycker om själva jakten, som att om personen är svår att få så kommer det kännas som en vinst ifall ni blir tillsammans. Så det du kan börja med att fundera över är vilka egenskaper är det du gillar hos en kille? Och vad är det du tycker är viktigt i ett förhållande?
Det lönar sig inte att söka efter en kille. Men du kan bra hålla dina ögon öppna och ifall du hittar någon som du tycker verkar intressant så ta kontakt med den personen. Och jag lovar dig att en dag så kommer du att hitta en kille, som du tycker om och att han tycker om dig. Stressa inte fram nått. Allt behöver inte gå så snabbt, utan ta en dag i taget.
Hitta på saker med dina vänner och familj och ha roligt. Fokusera på ditt välmående och vad du tycker om att göra. Man vet inte vad som händer imorgon, om en vecka eller två månader, kanske han dyker upp någonstans. Kom även ihåg att det aldrig är ett svaghetstecken att medge att man gillar någon, det är modigt!
Ta hand om dig!
Kram, Ida