Svara fort!
02.03.2019
Hej vet inte om ni hinner svara detta till måndagen 4 mars ?? För det är då jag ska lämna in min ansökan till vilken skola jag ska välja... jag vill fara till för att (hemliga rutan)
Men jag vill också fara till för att( hemliga rutan) vad ska jag välja ??

Ungdomsinformatör Ida svarar
04.03.2019
Hej!
Du har redan säkert sänt in din ansökan nu? Så ber om ursäkt om du inte hann se svaret innan. Jag förstår helt hur du tänker, och kan förstå att det känns svårt att välja. Det är otroligt viktigt att du trivs med utbildningen och faktiskt ser en framtid inom det yrket, om du gör det så blir skolan automatiskt roligare. Men kom ihåg att skolan är inte 24 h varje dag, du har fortfarande kvällar och helgen när du kan få kontakt och träffa andra "människor". Så fokusera inte blint på det, fastän du väljer den först nämnda utbildningen så kommer det nog gå bra.
Om det i slutändan visar sig att du vantrivs i skolan du hade valt, så prata med studiehandledaren och fundera över vad du kan göra.
Lycka till!
Kram, Ida