Får man?
06.03.2016
Hej!
Får man gå till Klara i Vasa fast man studierar på universistet och "borde" gå till studenthälsan? Tänk om man inte vill gå till studenthälsan, utan just Klara. Är det möjligt? Tjejjen

Ungdomsinformatören Sanna svarar
07.03.2016
Hej
När vi gjorde Decibel besöker på Klaara så kom det nog fram att man om man går på universitetet så ska man till studenthälsan och inte till Klaara men vi sätter din fråga till Klaara för att ännu fråga upp saken. Vi sätter svaret här under så fort vi får det, men det kan nog hända att du måste gå till studenthälsan.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
Här kom mera svar från Klaara:
Hej,
Om du studerar vid universitet (t.ex. Vasa universitet, Svenska Handelshögskolan, Åbo Akademi) hör du till Studenternas hälsovårdsstiftelse (SHVS). Så tyvärr kan du inte komma till Klaara då.
Mvh,
Milla Köynnös
psykolog
Ungdomstationen Klaara