Förvirrad
07.08.2018
Hej! Hoppas ni kan svara så fort som möjligt på min korta fråga :)
Jag ska fixa studiekort (universitet) via myfrank, men det står att man måste bli kund hos Danske Bank? Jag har en annan bank och blir helt förvirrad.. Varför skulle man behöva byta bank för att få ett studiekort?

Ungdomsinformatör Ida svarar
10.08.2018
Hejsan!
Om du väljer att beställa studiekortet som du kan betala med så öppnas ett konto åt dig i danske bank. Men Frank har olika valmöjligheter så du kan beställa ett helt vanligt studiekort också (utan betalningsförbindelse) och då behöver du inte bli kund hos Danske bank.  Länkar här till deras hemsida där de listar upp deras valmöjligheter.
Ifall du väljer att beställa studiekortet med betalningsfuktion så betyder de inte att du byter bank. Så du behöver inte säga upp något konto vid din nuvarande bank, de kan vara som de är. :)
Hälsningar Ida