Passande praoplatser?
22.07.2014
Hej! Jag är en tjej som börjar nian till hösten och då ska vi praoa. Jag har funderat på att bli jurist ett tag men jag vet inte vad för prao-plats jag ska välja, finns det ställen i Jakobstad/i nejden som har med juridik att göra? Eller vad skulle vara ett passande ställa att praoa på? Jurist-tjej

Ungdomsinformatören Sanna svarar
25.07.2014
Hej, jurist-tjejen
Vi ska kolla upp detta med en av våra jurist experter. De verkar ha semester men vi ska gräva lite djupare och se vad vi kan hitta. Svaret kommer här under så fort vi får det.
Jga skulle tro att du inte får praoplats på en juristbyrå pga tystnadsplikten. Men mycket möjligt kan studiehandledaren på din skola hjälpa till med någon plats där du ändå skulle få någonsorts inblick i hur det skulle vara att jobba som jurist. Tingsrätten som finns i Jakobstad eller något större ställe typ Fondia, närmaste finns i Vasa.
Detta fick vi nu fram mellan expertens simturer ;)
Hoppas du hittar något som passar.
Hälsar ungdosminformatören Sanna