Studierabbat på spotify
09.11.2017
Hej!
Jag har just fått mitt studiekort från FSS och menade köpa spotify premium för studerande.
Men när jag skulle välja vilken skola jag går på så fanns bara tredje stadiets skolor, inga gymnasier eller yrkesskolor. Man räknas väl ju som studerande när man går på gymnasiet? Så varför fanns inte de med på listan?
Jag skulle gårna vilja veta hur jag ska göra. Går det helt enkelt inte att få studierabatt på spotify förrän man går på universitet? spotify

Ungdomsinformatören Sanna svarar
10.11.2017
Hej, andra stadiets skolor finns inte att välja på spotify, orsaken är att de ger rabatt bara till tredje stadiets studeranden, tyvärr är det inte möjligt att få studierabatt på spotify ännu på andra stadiets utbildning. Det är samma sak med många andra ställen, att andra stadiets studeranden inte har samma rabatter som tredje stadiets studeranden.
Du kan ju alltid maila till FSS och fråga om de på något sätt kunde påverka detta och få genom att även andra stadiets studeranden skulle få rabatt på spotify. Om du vill kan du också vända dig till spotify Finland direkt och fråga varför de inte ger rabatter till andra stadiets studeranden. Det är inte ens alla tredje stadiets studeranden som uppfyller kraven på att få rabatten, du kan läsa mera om deras krav HÄR. Om du vill skicka in en fråga till spotify Finland kan du göra det HÄR. Eller läsa mera om deras kundtjänst HÄR.
Tyvärr är sidorna bara på finska.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna