feminism
23.04.2018
jag brukar säga åt min mamma att jag är sjuk så jag slipper skolan för i skolan finns svarta människor och de äcklar mig WSEAD

Ungdomsinformatören Liselott svarar
Ungdomsinformatör Ida svarar
25.04.2018
Hej!
Tror att det är vissa begrepp som du inte förstår betydelsen av, med tanke på din rubrik och ditt innehåll i frågan.
Feminism
Rasism
Du skall behandla människor som du själv vill bli behandlad. Så skulle du vilja att någon skulle tänka samma sak om dig för något som du inte kan rå för? Vi hoppas verkligen att svaret är nej på den frågan.
Det kommer alltid att finnas saker runt om kring dig som irriterar dig och stör dig, och det är bara du som kan bestämma hur mycket den irritationen skall påverka ditt liv. Att skolka från skolan för att undvika de som irriterar dig, så lider endast du av och det skadar din framtid.
Hälsningar Liselott och Ida