Medeltal sjukskötare
10.01.2014
Hej, jag har endast 1,40 i medel tal (1-3) och vill studera till sjukskötare. Har jag liten chans att bli antagen till utbildningen då? Adrian
Pia Lustig Klippt
Studiehandledaren Pia svarar

Ungdomsinformatören Liselott svarar
13.01.2014
Hej!
Nu har vi skickat din fråga till våra studiehandledare, svar är på kommande! Men kunde du ännu som kommentar på den här frågan (klicka på Kommentera här under) skriva var det är du studerat nu och vart du hade tänkt söka, så underlättare det lite att gissa hur lätt/svårt det är att komma in?
Hälsar ungdomsinformatören Liselott
Hej!
Maxpoäng är 100. Betyget kan ge 30 poäng. 1,4 motsvarar 10 poäng. Av inträdesprov och intervju kan man få 65 poäng. Och för den yh-utbildning man har på första plats får man 5 poäng.
Hälsar studiehandledaren Pia