Urvalsprov socionom
29.05.2018
Hej!
Jag har fått bekräftelse om att få komma på urvalsprov till Socionom (flerform) men man får inget material att förbereda sig med så jag undrar vad jag ska göra för att förbereda mig så gott det går?
// Med paniken i halsgropen.. Linda

Ungdomsinformatör Ida svarar
01.06.2018
Hej!
Va kul att du får fara på urvalsprov! :)
Jag vet inte om du har sökt till Yrkeshögskolan Novia eller Arcada, men du behöver inte läsa in något material före du går på urvalsprovet. Båda har en skriftlig uppgift och gruppsituation/gruppdiskussion och gruppintervju. Jag länkar här nedan så kan du läsa mer om de.
Yrkeshögskolan Novia
Arcada
Igentligen kan du inte förbereda dig för själva urvalesprovet mer än att läsa hur det går till och att se till att du pigg och har energi. Peppa dig själv så går det där finfint! :) Lycka till!
Hälsningar Ida