Bandkvällar
12.07.2014
Hejsan! Tycker att det skulle vara en bra idé att ni på Decibel skulle ordna bandkvällar några gånger om året på olika platser i Österbotten. Kanske t.o.m. en "Decibel Tour" där lokala band skulle få chansen att spela runt i Österbotten!
Angelica
Praktikant vid Decibel Angelica svarar

Ungdomsinformatörerna Sanna och Lena svarar
15.07.2014
Hej, du har en jätte bra ide´ men jag tror inte att det är Decibel som ska ordna detta. Vi ska nog sätta våra resurser på att svara på era frågor och sånt som vi kan och (vill vi ju iaf själva tro) är bra på :) Det finns en hel massa andra som är bra på att ordna bandkvällar. Om jag var du skulle jag börja med att kontakta After Eight i Jakobstad, de ordnar väl redan en hel del sånt skulle jag tro. Annars kan du också kontakta ungdomssekreteraren i Pedersöre Mari-louise Backlund eller Tina Höylä-Männistö i Jakobstad. Ungdomsledaren Katarina Östman i Nykarleby kunde också vara intresserad av att hjälpa till med något sånt här skulle jag tro. Det kunde också vara en grej som SÖU kunde nappa på, visst har de redan SÖU-rock och liknande men man kan alltid fråga. Eller varför inte lokala ungdomsföreningar, kanske några kunde slå sig ihop och ordna tillsammans, sånt kan du också få hjälp med via SÖU. Hoppas du kunde få någon att nappa på din alldelels super fina idé.
Vi håller tummarna, Sanna, Lena och Angelica