filmtips
18.10.2015
har ni nå förslag på film/serie tips får va vilken kategori som hellst. Eller har ni nå bra ställe var ja kan hitt bra filmtips? z

Ungdomsinformatören Jenny svarar
19.10.2015
Hej!
En bra fråga, men lite svår att svara på då jag inte alls vet vad du brukar tycka om...fast det verkar ju som om du gillar flera olika sorters filmer och serier, så kanske jag kan prova att komma med lite av varje eller flera...ja nu på hösten har det ju börjat serier som Solsidan (Komedi) och Morgans mission (handlar om mobbning), nya avsnitter av Vain elämää (Sång på finska) och Posse (Humor på finska), Ängelby (en ny dramaserie med Mia Skäringer), Vem vet mest? (frågesport-man får lära sig nytt), Halv åtta hos mig (matlagning), Efter nio (prat) ja vad annat ska jag komma med...kanske Leijonan luola USA (företagande-nya uppfinningar), Grand Designs USA (husbygg-inredning) och Talent UK (tidsfördriv)...kanske du skulle gilla nån av dem?
Måste erkänna att jag inte har tittat på så mycket filmer på sista tiden, men de nyaste är väl Napapiirin sankarit 2, Onnelin ja Annelin talvi, Yksin marssissa-The Martian, Everest och Pan. På sidan Elokuvauutiset.fi kan du se de nyaste filmerna och de som är aktuella just nu. Andra som jag kommer att tänka på är Ask me anything, The Intern (harjoittelija) och Inception. Äldre: lord of the rings, Forrest Gump, harry Potter, Jurassic Park, Indiana Jones, alla 007, Pirates of the Caribbian, Batman och Bruce the almighty.
Hoppas att du nån av dessa är ny för dej eller att du hitta något intressant via länken.
Hälsar, ungdomsinformatören Jenny