Airsoft ställe
08.11.2015
Hej!
Jag har länge försökt få ett ställe för alla dom som håller på med Airsoft i Korsholm området utan större lycka. Men nu tänkte jag då jag ha fått höra att dagiset som tidigare var bervid HVC och ålderdomshemmet i "smedsby" har flyttats någon annanstans pågrund av att de inte kan vara där längre. Så jag undrar om det finns någon chans att vi skulle få ha Airsoft där? Det skulle vara bra för intresset i regionen. Vet inte vad kommunen har tänkt göra med stället men kanske ni vet? Airsoft

Ungdomsinformatören Liselott svarar
18.11.2015
Hej!
Jag tänkte jag skulle springa på någon av karlarna från Fastighetsverket (för jag förstod det som så att du menar fastigheten som dagiset funnits i?) på lunchen i ämbetshuset någon dag och fråga, men nä. Men det skulle nog ändå vara bäst ifall du tog kontakt med någon av dem direkt själv, för jag har ju ändå inga detaljer, tex om ni är en förening som skulle vilja hyra utrymmen eller ens vem du är. Du hittar deras kontaktuppgifter här: https://www.korsholm.fi/bygg-bo-och-miljo/fastighetsverket/kontaktuppgifter/
Lycka till :)
Hälsar ungdomsinformatören Liselott