Boxning
13.03.2015
Hej jag är en tjej som bor i Jakobstad och vill jätte gärna börja boxas men var kan man börja och finns den boxning bara för tjejer eller? ...

Ungdomsinformatören Liselott svarar
18.03.2015
Hej!
På Jeppis Gym ordnar de enligt sina hemsidor nog boxning, så kolla med dem. Du kan ju gärna gå till receptionen och fråga hurudana grupper de har, vad träningen går ut på, kostnader osv - man får alltid bäst info av att fråga direkt av den som drar en viss motionsform. De verkar också ha boxercise (konditionsboxning). Börja kolla deras webbsidor fast från den här sidan: http://www.jeppisgym.fi/home/index.php/se/schema
Easyfit Jakobstad verkar också ha boxningstimmar som grupptimmar, samma sak där igen med att gå och fråga. Kolla deras webbsidor från denna sida: http://www.easyfit.fi/pietarsaari/ryhmaliikunta/
(Pietarsaaren Ju jutsu verkar ha kickbosning också, men det är ju inte riktigt  sammaa sak...  http://www.pietarsaarenjujutsu.net/index_sv.php)
När det gäller grupper bara för tjejer så behöver du igen fråga de som ordnar om möjligheterna till det. Oavsett kan man säkert få sparra och boxas mot andra tjejer om det finns i gruppen och behöver säkert inte få största karln till motståndare ;)
Hoppas du hittar en bra grupp åt dig!
Hälsar ungdomsinformatören Liselott