Konsert
21.06.2015
Hejsan! Nästa veckas lördag så kmr det att hållas en konsert i Helsingfors. Jag är ett ganska stort fan av bandet men jag är inte riktigt 100% om jag ska åka dit elr inte. Det har också hänt en händelse att favoritmedlemmen som sjöng de högsta tonerna å enligt mig bäst, har gått ur bandet. (Han var den snyggaste också) XD Så då blev det ju en besvikelse att han inte kmr uppträda där. Men nog är bandet bra för det men jag vet inte om det är lika "värdefullt" att åka... Det har också talats om att en annan medlem också kanske kommer gå ur bandet och att bandet kmr att ta en paus efter turnén. Så då undrar man ju om de kommer att sluta hela bandet? Så då skulle det ju nog vara minnesvärt att få varit på en av deras konserter åtminstone en gång :) också har jag också tänkt att det är ju bara i Helsingfors det är ju inte så långt borta. #helsinki#sutto

Ungdomsinformatören Jenny svarar
22.06.2015
Hej!
Ja, det skulle nog säkert vara minnesvärt att åka på konserten om du tror att bandet splittras. Att ett band tar slut behöver inte ändå bara vara negativt för då kan medlemmarna börja sjunga solo istället och göra "comeback" ensamma -eller kanske nån av dem i alla fall. Så gick det för den stora pojkbänden Take That någon gång i tiderna, likadant med tjejgruppen Spice Girls. Då kan du ännu ha chansen att se din favoritmedlem sjunga någongång?!
Om du inte kan fara med dina "närmaste" vänner, så hoppas jag att du till exempel kan fråga med någon annan -en trevlig person som delar intresset med dig istället. Du har en mycket fin mamma som har tagit dig i beaktande, så kanske hon kan följa med till Helsingfors och föra dig och din vän till konserten (om inte du tror ni kan fara på två med din mamma alltså), men göra själv nåt annat så länge ni är där, tror du din mamma skulle gå med på det?
Det är inte så jättelång till Helsingfors och smidigast är att åka tåg, ibland har t.ex. VR veturi-rabatter och så kan man försöka en hostell att övernatta i, t.ex. på webben finns sidan hostellworld där ni kan titta, i stället för hotell för hotellen kan möjligen redan vara fullbokade? (Hostell kan också vara mysigare än stora konferenshotell).
Tågbiljetter kan man köpa på webben, men man måste betala dem med det samma så du behöver ett kort (kanske dina föräldrar kan hjälpa) Hotell kan man ofta boka via telefon och betala på plats, men man ska nog vara 18 för att kunna boka. Men fint att du ser hela situationen, så du ändå kan även förstå om det inte blir någon konsert denna gång...vet att du blir besviken i så fall och kan inte säga att det kommer flera chanser, om bandet faktikst slutar, fast jag skulle vilja göra det men vet att det kommer säkert att finnas flera andra fina saker som du kommer att få uppleva och få bra minnen av. kanske till och med se favoritbandmedlemmen sjunga någongång!?
Jag hoppas att du har det bra och vet att du är värdefull och att du ska behålla riktiga äkta goda vänner i närheten och glömma sådana som inte är det. Du kan också försöka prata med den person du berättar om på två och fråga om hon verkligen är av den åsikten som du fick reda på av och berätta om dina känslor för henne. Det finns ändå ingen anledning för dig att lämna bort för andra människors skull -om du har chansen att fara på konserten med någon  -så kan du nog göra det. Konserten är väl öppen för alla!?
Med vänliga sommarhälsningar,  ungdomsinformatören Jenny