Korboll
13.01.2014
Hej jag hade frågat för ett tag sen om det fans nån korgbolls grup här i pedersöre och jag har frågat av gymnastik läraren och han sade att han viste inte av npn sån grup men ni sade också att jag kunde kontakta kommunens fritidssekreterare men hur kontaktar jag dem ? Jole

Ungdomsinformatören Liselott svarar
14.01.2014
Hej Jole!
Nu har jag skickat din fråga både till Mari-Louise, som är ungdomssekreterare (typ fritidssekreterare) i Pedersöre och åt Tiina, som är detsamma i Jakobstad. De ska ta reda på åt dig var i nejden man kan spela korgboll och svarar här via Decibel :)
Hälsar ungdomsinformatören Liselott
Hej!
Det finns ingen korgbollsförening i Jeppis eller P:öre. Enklast är nog att fråga om skolan kan ordna en eftermiddagsgrupp för korgbollsintresserade... Sursik skola har pengar för klubbverksamhet. Det är gymnastikläraren Martin Ahlskog som förvaltar dessa klubbpengar. Dock bör det ju finnas flera elever som önskar deltaga (ev minst 10?)
Hälsar Mari-Louise