Korgboll
25.01.2014
Hej dett fins inte så många som är intreserad i korgboll i sursik skola vad jag veit så jag undra om det finns någon grupp i kokkola t.ex Jole

Ungdomsinformatören Lena svarar
27.01.2014
Hej Jole!
Kanske du ännu kunde be tex gympaläraren att sätta upp en lapp om det finns intresse för en korgbollgrupp - då skulle du ju få reda på om det finns intresserade i er skola?
I Karleby finns det Kokkolan Namika som enligt deras hemsidor har både b- och c-pojkar. Nu ser vi ju hur gammal du är men vet inte exakt när du är född - C-pojkar: födda mellan 1.1.2000-31.12.2001. B-pojkar: födda 31.12.1999 och tidigare. Här hittar du mera information om vem du kan kontakta (på finska): Här! På hemsidorna står det att nya spelare tas gärna med i lagen, så ta kontakt med tränaren bara!
Vi håller tummarna!
Hälsar ungdomsinformatören Lena