Korrgboll
16.06.2014
Hej jag har blivit intreserad i korrgboll och har försökt hita en korgbolls grupp men min gympa lärare vet inte av någon så jag undrade om ni vet av någon eller någon som kan bilda en Olej

Ungdomsinformatören Liselott svarar
17.06.2014
Hej Olej!
Nu har ungdomssekreteraren i din kommun/stad svarat. Tyvärr finns det i nuläget inga korgbollslag för killar - men det kan ju startas ett! När skolan börjar igen ska du absolut kolla med skolan ifall de inte skulle kunna starta ett lag. Ofta får skolorna extra pengar för olika klubbverksamheter och får de önskemål om ett korgbollslag så kanske det är just det de satsar på till hösten. Chansen att det ska lyckas ökas dessutom ifall ni redan är ett litet gäng killar (eller kanske även tjejer) som vill spela korgboll, så att de vet att det säkert kommer att komma anmälningar till klubben. Annars kanske de inte vågar satsa på just det här - så fråga gärna runt bland kompisarna och säg till åt tex gympaläraren så fort skolan börjar i augusti igen. Du kan till och med skicka ett mejl eller sms åt gympaläraren redan nu, för ifall hon/han planerar höstens verksamhet redan från början av augusti, så hinner ditt önskemål med!
Hälsar Liselott (som refererar till ungdomssekreteraren i din stad/kommun)