Musik
03.01.2016
Hej! Jag skulle så gärna vilja ta sånglektioner. Jag älskar att sjuna och skulle vilja utbreda(?)min röst. Så jag undrar om det finns något sådant här i Närpes och var man ska kontakta om det finns? Pianolektioner skulle annars också vara intressant. Legato finns men måste man inte ha tidigare kunskaper om musik för att kunna ansöka om lektioner?
Och jag har ju inte direkt tidigare kunskaper om musikteori, men jag skulle vilja lära mig! musiklektioner

Ungdomsinformatören Sanna svarar
04.01.2016
Hej, musiklektioner
Vi hörde oss för lite i din kommun. Vuxeninstitutet kunde du börja med att kontakta, de har individuella sång och pianolektioner. Olika körer finns också i deras regi, allt från rockbultar till gospel. Legatos kansli är också en möjlighet som du själv var inne på, ta kontakt till dem och fråga hur det är med tidigare kunskaper, det kan ju hända att det finns olika grupper med olika nivåer. Trevligt att du vill börja med musik :)
Hälsar ungdomsinformatören Sanna med hjälp av Anki