Napa koru
02.03.2014
Hej ja undrar att kan man ha napa koru när man tränar alltså ja menar som hård trönsr elå va ja nu ska kall e? :) sku vill skaff men börja funder :) :D

Ungdomsinformatören Lena svarar
03.03.2014
Hej :D!
Visst kan man ha "napakoru" när man tränar och sportar, det finns inte någon orsak till att man inte skulle kunna ha det. Visst måste du se upp och kanske ta bort smycket nu som då (matcher) om du tex håller på med kontaktsporter som tex fotboll eller korgboll. Men annars går det nog bra att ha navelpiercing när man tränar!
Om du bestämmer dig för att ta en navelpiercing, måste du nog ha en liten paus från tränandet så att huden har tid att läkas och inte irriteras och inflammeras av svett. Naveln kan också vara väldigt känslig efter att du tagit piercingen, så du måste vara försiktig med rörelser som känns obekväma och gör ont. Men när naveln läkt är det nog fritt fram att träna!
Hälsar ungdomsinformatören Lena