Remington
18.03.2014
Har nu skickat ett mail till remington men jag får aldrig svar,skickade för en månad sen.vad göra ?det var hagelbössan som exploderade så ja ska vill ha kontakt med dem.och kan int ringa dit:(

Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
21.03.2014
Hej igen!
Mejla igen och igen och igen och igen! Tjata! Hjälper inte det så mejlar du Konkurrens- och konsumentverket i Finland och ber dem om hjälp med att trycka på Remmington. Du har ju rättigheter som konsument, även om produkten är utländsk.
Och för ett exploderande gevär tycker man ju VERKLIGEN att de på Remmington borde ta dig på allvar som konsument! (Eller är det därför de dissar dig, hoppas de att du ska tystna?) Det är ju deras rykte som kan förstöra om situationer som den här blir vida kända. Kan också tänka mig att konsumentverket tar dig på allvar - farliga saker SKA inte explodera, även om det händer sig.
Stå på dig bara! Tro inte att bara för att du är ung och från en avkrok av världen att du inte har några rättigheter!
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna