Sånglektioner!!!!
02.01.2014
Hej! Jag skulle jättegärna vilja börja ta sånglektioner, men vet inte var man kan göra det i Vörå kommun...
Helst skulle jag vilja ha privata sånglektioner, men finns det någon som ger ut sånt i vörå???? Hjälp mig vill jätte jättegärna börja sjunga... Maja

Ungdomsinformatören Liselott svarar
09.01.2014
Hej!
Har försökt luska ut åt dig var och av vem man kan ta sånglektioner i din trakt.
Hittade en MI-kurs, men det är fullsatt. Man kan anmäla sig till reservplats och så kan du ju alltid ta direkt kontakt med läraren och fråga ifall du kunde få ta lektioner av henne eller om hon har kolleger som kunde tänka sig en sångelev. Här var kursen https://www.opistopalvelut.fi/vora/course_sv.asp?tietuenro=2495
Musikskolan Tactus finns också, men hittade inte så mycket info, dock kontaktuppgifter: http://www.vora.fi/kultur-och-fritid/foereningslivet/foreningsregister/kulturorganisationer/musikskolan-tactus-2
Sedan kan du höra dig för med de olika musikföreningarna i bygden, kanske lättast att gå via Vörå-Maxmo, Oravais Teater- och Musikförening r.f., http://www.vmomusik.fi/. Hemsidan ser inte så färsk ut, men kanske du hittar något namn på någon att prata med. Vörå sång- och musikförening rf finns också, men hittar ingen info om dem, bara en konaktperson (googla föreningens namn så hittar du). Kolla med dem vad de har för verksamhet, vilka kontakter de har osv.
I det här dokumentet (något gammalt, 2010-11) finns en uppräckning över all musikundervisning i Österbotten, så där kan du få fler tips ifall du är villig att röra dig en liten bit hemifrån. https://www.vasek.fi/assets/Files/Uutiset-ja-ajankohtaiset/Musiikkiala/Ostrobothnia-Music-Scene-25.8-ny.pdf
Jag ska se om jag hittar ännu något mer, sätter in det här i så fall :)
Hälsar ungdomsinformatören Liselott