Sixpack
28.03.2014
Hej dehär efter då ja ha träna magen ser den onderlig ut den drar ihop sej. Va beror dehär på? De e som ingen sixpack nåmer å kan vara så en eller två dagar efter har nog int nå jättebra muskler på magen men fundera lite.
/mikki Mikki

Ungdomsinformatören Lena svarar
03.04.2014
Hej Mikki!
Tyvärr är det omöjligt för oss att via nätet för det första se hur din mage ser ut efter att du tränat och därför just veta vad det kan bero på att den ser konstig ut. Om du tycker att det är något som är "fel" kan du kanske visa upp det till dina föräldrar, skolhälsovårdaren, en Personal trainer eller en fysioterapeut?
När man tränar magen, så är det sällan man får fram en sixpack med hjälp av tex bara vanliga situps. Nu vet vi ju inte hur du brukar träna, men det är viktigt att träna magen mångsidigt och alltså variera på rörelserna. Träna gärna de djupa magmusklerna med hjälp av olika varianter av plankan (googla). Kom ihåg att också träna ryggmusklerna så att din kropp inte blir i "obalans" så att du får ryggproblem i framtiden.
Skriv gärna in igen om vi förstod din fråga fel eller om det är något annat du undrar över!
Hälsar ungdomsinformatören Lena (med hjälp av en fysioterapeut)