Vill dansa (5)
27.06.2015
Såklart blev det problem... Har fått svar ifrån dom.
Dom sa att deras bugg kurser börjar igen 30 augusti och foxtroten kommer dom ha senare i höst.
Problemet är att jag kommer börja sista året på gymnasiet. Jag går yrkesförberedande programmet och är lärling. Det betyder att jag är ute och jobbar med företag.
Antingen så kommer jag bo hemma eller bo inne i stan som ligger 3-4 mil från mitt hem och dansklubben typ.
Om jag bor i stan så vet jag inte om jag kommer hinna åka till kurserna efter jobbet. Om jag bor hemma så vet jag inte heller om jag hinner till kurserna.
Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Jag trodde att dom höll olika kurser på sommaren också. Då hade jag verkligen hunnit med allt. Men nu vet jag inte längre...

Ungdomsinformatören Sanna svarar
01.07.2015
Hejsan,
Tyvärr är det nog ofta så att alla kurser och sånt brukar hålla paus under sommaren. Man kan ju nog hitta kurser som hålls just under sommaren såklar, men man ska ju hitta dem då.
Kanske du låter saken bero nu en tid och ser hur din höst kommer att se ut. Du vet ju inget hurudana tider du kommer att ha ännu. Mittiallt kommer allt att passa in jätte bra :) Du har säkert körkort då också så du kommer ha lättare att ta dig från plats till plats.
Blir nog säkert bra på alla sätt och vis. Men man kan inte ha allt planerat in till minsta lilla detalj så jätte länge på förhand. Och ibland måste man släppa lite på kontrollen och glida med och se vart man hamnar ;)
Varma kramar från ungdomsinformatören Sanna