Musikproduktion och sång
12.08.2017
Hej! Jag är intresserad av musik och undrar om det finns möjlighet att ta sånglektioner i vasa i höst och i vår. Jag skulle också vilja lära mig om musikproduktion och hur man skapar musik. Finns det någon sådan kurs? eller kanske nån grupp på t.ex facebook där man kan träffa andra med liknande intresse? Gärma mera ekonomiska alternativ eftersom man som studerande inte har en alltför stor plånbok, men alla alternativ och möjligheter mottas! tack för svar! zebra

Ungdomsinformatören Sanna svarar
18.08.2017
Hejsan, vill du ha individuella lektioner eller kan du tänka dig att sjunga i någon kör? Vasa Arbis, har båda alternativen de har just nu i dagarna anmälan till höstens kurser. Om du har möjlighet att ta dig till Korsholm så finns Musikinstitutet i Korsholm, de tar främst emot elever från Korsholm men man kan alltid fråga ifall man ryms med ändå. Rokkikoulu, finns i Vasa, egentligen är deras målgrupp 13-17 år men jag vet att man alltid kan prata med dem och komma överens, så dit lönar det sig också att ta kontakt. De är enda som jag kommer på där du kan få pröva på musikproduktion mm.
Om du vill ha kontakt med andra musikintresserade så rekommenderar jag att du söker dig till Kulturskafferiet Ritz, där ordnas Open stage ungefär en gång i månaden. Då brukar många uppträda med sång, musik, dikter mm Man anmäler sig där på plats om man känner att man vill uppträda :) Ett annat ställe där du träffar andra musikintresserade är Doo-Bop club, som finns i en källare nära Ollis, som du säkert känner till.
Kanske hittar du någon grupp med likasinnade där du ska studera, eller på sitsar med andra studeranden från andra ställen.
Hoppas du kommer att trivas i Vasa!
Hälsar ungdomsinformatören Sanna