Är han desperat?
17.08.2017
Hej!
Jag är i en helt ny situation. Efter att ha träffat många killar som krossat mitt hjärta så har jag nu en kille efter mig som är så otroligt snäll, verkar vara väldigt intresserad och ger mig komplimanger hela tiden. Vi har bara träffats en gång och ja jag har fallit för hans personlighet men är inte riktigt säker ännu. Han säger alltid att han kan knappt vänta att få träffa mig igen och att hans hjärta säger att jag ska bli hans och att han inte tänker ge upp att få mig att falla för honom. Nu vet jag inte om han är bara desperat, creepy eller om han faktiskt menar det här. Som sagt aldrig varit med om det här tidigare då jag har alltid varit den som fått mitt hjärtat krossat i slutet. Beter sig killar verkligen så här då dom är väldigt kära i någon och verkligen vet vad dom vill?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
18.08.2017
Hej,
Det är jättesvårt att veta huruvida han är desperat, creepy eller bara väldigt romantisk. Sist och slutligen handlar det mest om hur du själv reagerar på hans beteende. I vissa situationer kan det givetvis kännas skrämmande och nästan respektlöst att han verkar så säker på att du skall bli hans, men å andra sidan är det ofta så man ser killar bete sig i tv-serier och filmer och där tolkas det mest som upphetsande och romantiskt. (t.ex. William i SKAM...)
Jag tycker att du skall lita på din egen magkänsla. Kanske din maybe-kille har tittat på tv och sett att det är så "man gör"?? Om du själv känner att han är intressant så kan du ju låta det kännas romantiskt, men om du tycker att det är skrämmande eller obehagligt så är det den känslan du skall gå efter. Det är inte heller fel om du säger till honom att han känns intressant men att ni får ta det lite långsamt och att han skall tagga ner lite. Om han då inte förstår att göra det utan ändå fortsätter vara "för på" så säger det också ganska mycket. Då kanske det lutar mer åt creepy-hållet, medan om han respekterar det och tar ett steg tillbaka så har han antagligen fattat att du kanske inte tycker om att bli uppvaktad på just det sättet.
Lita på din egen magkänsla.
Kram
Tessi