Intresserad?
14.10.2019
hej! jag har börjat gilla en kille i min skola. Vi umgås nångång i veckan i samma kompis krets när jag är med honom ger han så mixade signaler. Och svårt till att veta om jag kan försöka ta nästa steg eller inte. Så hur kan jag visa intresse eller hur jag kan börja starta ett samtal om det så vi kan prata om det. Och så är jag rädd att han ska va en Player och vill bara ha uppmärksamhet av mig. Förvirrad tjej

Ungdomsinformatör Ida svarar
17.10.2019
Hej!
Gillar du honom så kan du helt bra ta nästa steg. Du nämner att han ger mixade signaler, så jag kan helt förstå att detta är något som du lämnar och fundera över.
Det första du kunde göra är att skriva ner det du vill säga till honom. Vad känner du? Vad vill du? Vad funderar du över? Man behöver kanske inte berätta allt till honom, men då har du iaf gått igenom vad du känner.
Det verkar som du på nått sätt har bestämt dig att du ska prata med honom om detta, visst? Ett alternativ är att du frågar av honom om han vill träffas (bara ni två), om det blir av så kan du ta upp det med honom då. Ifall han säger att han inte är vill träffas så kan det hända att han inte är intresserad av dig som mer än vän.
Angående om han kan va en player eller inte, så det är så svårt att säga. Men ifall det nu skulle råka vara så att han är de, så har du fått reda på det och då vet du att du är så värd nå bättre. Men absolut ska du vara rädd om dig själv! Ifall det skulle vara så att du bara ger han uppmärksamhet och du får inget tillbaka, så skulle jag rekommendera dig att gå vidare.
Ta hand om dig!
Kram, Ida