Jag tappar snart hoppet
22.10.2018
Ja så jag har skrivit förut om dethär fast nu har hela min värld gått upp i lågor min senaste handlade om hur mitt crush var på g med någon annan och hur jag har varit kär i honom i 2 år. Ja, några veckor senare ???? sp alltså mit huvud har ungefär exploderat. Men en av de första saker jag märkte idag var att mitt <3 crush hade sugmärken på halsen SUGMÄRKEN!! Vi är för fan 12 år gamla och går i lågstadiet. Jag tänkte då att det måste vara dendär sjuan jag pratade om förra gången. Jag menar vem annan kan det vara... Och jag dom hade tänkt berätta åt honom att jag gillar honom och nu går det ABSOLUT inte! Hjälp! om du vill läsa min andra så är den skriven av "en extremt kär tjej" och den handlar om hur 4:an 5:an har hämtat mig till denna stund när jag håller på att gå sönder inifrån ut. hjälp miiiiiig!!!! Del 2 En extremt kär tjej

Ungdomsinformatören Liselott svarar
26.10.2018
Hej En extremt kär tjej!
Äsch ja, det låter ju onekligen som att han har tankarna på annat håll nu. Minst sagt, säkert, om han varit med om något som resulterat i hans första fritsa (sugmärke). Så nä, det kan nog hända att just den här window of opportunity ( ungefär fönstret till en möjlighet, chansen) gick dig förbi. Det händer tyvärr ibland, att man tvekar och väntar för länge och så hinner något hända i hans liv som gör att han inte alls skulle vara mottaglig för en. Man tajmar inte alltid rätt, helt enkelt, och troligen kommer det här att hända fler gånger i ditt liv. En annan gång kanske någon blir kär i dig men då är du redan lyckligt ihop med någon. Det är så kärlekslivet funkar ibland, ledsamt men sant.
MEN, ingen vet hur länge han kommer att vara upptagen av tankar på henne. Ingen vet om de kommer att hålla ihop. Knappast för evigt, hursomhelst, men det är ju inte alls omöjligt att det inte är länge alls tills nästa chans att "nappa honom" uppenbarar sig för dig. Hon kanske dumpar honom med buller och bång nu i helgen? Det kanske bara var en engångsgrej, en tillfällig sinnesförvirring? Hon kanske inte vill vara ihop med en barnslig lågstadiekille? Kanske han redan nästa vecka är ledig igen? Eller veckan efter det? Och kanske är sugen på mera kärlek i sitt liv? Vem vet.
Det är ju just det, ingen kan veta på förhand, inte ens han. Det är inte kul att vara tvungen att vänta och se vad som händer, såklart jag vet det, men vad kan du göra? Är han helt fokuserad på henne, så hjälper det inte hur söt och charmig och flirtig med honom du än är. Fast nu VET vi ju inte det heller, vi vet ju inte om han är kär i henne eller ihop med henne eller vad han är. Man kan nog ändå inte ta för givet att någon är för evigt förlorad bara för att han har sugmärken på halsen. Så jag tippar på att det ändå inte lönar sig för dig att krypa in i ett hörn och gömma dig bland dammråttorna. Fortsätt tala och skoja med honom, fortsätt finnas i hans närhet. Rätt som det är kanske han konstaterar att 7:or kommer och går, men du består? Vi kan ju hoppas!
Så hoppas att det blir bra, att du snart är lyckligt, extremt kär!
Kram, Liselott