Kär i min bästa väns bror
19.09.2019
Hej!
Jag tror att jag håller på att bli kär i min bästa väns bror. Jag har varit vän med henne i tre år nu och jag har aldrig ens tänkt på honom men nu på senaste tiden har han typ öppnat upp sig för mig från ingenstans.
Jag kände att jag började gilla honom för en månad sen typ men sen en gång sitter jag och mina tjej kompisar i min bästa väns vardagsrum och det gör också hennes bror och hans kompisar. Hans kompisar sa att han aldrig skulle våga kyssa mig för att jag är hans systers bästa kompis. Han ville visa att dem hade fel så han gjorde dem, framför alla!
Min bästa vän tänkte inte så mycket på det, jag tror att hon inte gjorde det för att han bara ville visa att dem hade fel. Jag är bara rädd att berätta för henne att jag gillar hennes bror. Jag vill liksom inte förstöra vår vänskap. Hannah

Ungdomsinformatör Ida svarar
23.09.2019
Hej!
Roligt att du hittat någon som du gillar! Förstår att du är rädd för att berätta det för din vän. I och med att hon såg när ni kysstes, och hon reagerade inte något då och sa inte nått. Så det kan mycket väl hända att hon inte har något emot att du gillar honom. Se bara till att prata med henne innan det sker något mer mellan dig och hennes bror. Fråga av henne om hon tycker det är okej om ni(du och hennes bror) skulle börja träffas.
Hon kan känna sig riktigt sviken om hon sedan får reda på att ni gått bakom hennes rygg. Så prata med henne!
Kram, Ida