Kan man börja följa sitt ex på instagram
22.02.2017
Hej!
Till min fråga, jag och mitt ex gjorde slut för två år sen, han gjorde slut med mig för att de inte fanns några känslor kvar. Nu två år senare undrar jag om de är okej att börja följa honom på instagram (tog bort honom för att komma över honom) men är de okej att lägga till honom igen? Han har nu ny tjej och jag har en annan kille, har sett att han följer sitt andra ex (stalker) så då borde ju jag kunna börja följa honom eller vad kommer han tänka då? Och vad kommer dom säga om mig? Känns som att jag har kommit över honom men han var min första kärlek så detta kanske är ett tecken på att jag inte alls gjort de. Mvh 19 årig tjej som ibland drömmer om sitt ex Jonna

Ungdomsinformatören Sanna svarar
03.03.2017
Hej, Jonna Det är nog helt ok att följa sitt ex efter 2 år och då ni båda har nya partners dessutom så tycker åtminstone jag inte att det kan misstolkas på något sätt. Ofta så tänker man för mycket på vad andra ska tänka och tycka om man gör si eller så, fast oftast så har folk varken tid eller ork att fundera så mycket över andra utan har full upp med sitt eget.
Visst ska ni väl kunna vara vänner? Den första kärleken finns kvar på ett speceillt ställe i hjärtat under hela livet, fast man kanske inte har planer på att återförenas så har man ändå lite extra känslor för den förste <3
Dröm vidare om ditt ex i lugn å ro och börja följa honom som om det skulle gälla en kär gammal vän :)
Många kramar från ungdomsinformatören Sanna