Kärleken
05.02.2024
Hej! Jag skickar med en kille bara typ 1 snap / dag. De va han som lade till mig då han tyckte jag va snygg när vi träffades på en utekväll. Men skickar inte så mycket och bara en radom bild... jag skulle vilja träffa honom igen men vet inte om han känner samma ännu och ksk han hittat någon annan?
Har ni några tips hur jag kan flörta med honom ? Vad kan jag skicka ? Hej
Rosanna farg

Ungdomsinformatör Rosanna svarar
06.02.2024
Hej!
Det låter ju som att du har något spännande på gång med den här killen men det är säkert lite svårt att veta hur seriöst det är med tanke på att det bara är 1 snap om dagen. Kan du först och främst försöka öka antalet snappar per dag? Det skulle vara bra om ni får lite tätare kontakt så att ni faktiskt kan börja prata lite och lära känna varandra. Du kan t.ex. börja med att fråga hur hans dag har varit och sedan berätta om din egen dag så att ni får en start på diskussionen. Om han tar sig tid att svara och också ställa frågor till dig är det ett gott tecken.
Något som är bra att tänka på när man vill lära känna någon är att försöka hitta sådant som man har gemensamt. Det kan vara en hobby, någon sport, en favorit serie, musik och mycket mer. Så ställ honom frågor om vad han gillar och kom ihåg att också berätta om dig själv och sånt som du är intresserad av. När du hittar något ni har gemensamt kan det vara ett bra samtalsämne att ta fasta på. Ett annat bra sätt att visa att man är intresserad av någon är att komma ihåg vad dom har på gång i sitt liv och fråga om det på nytt senare. Om han t.ex. skulle berätta att han ska på kaffe till sin mormor så är det bra om du kan fråga om hur det var senare. Då visar du att du bryr dig om honom och är intresserad av vad han har på gång i sitt liv. Ett till sätt att visa intresse på är att fråga om råd och tips på olika saker. T.ex. tips på någon bra film eller tips på en bra restaurang. Det visar honom att du värderar hans tankar och åsikter och litar på hans omdöme. Ett bra sätt att flörta på är ju att ge komplimanger. Om du t.ex. tycker att han har på sig något snyggt så får du mer än gärna tala om det för honom.
Sedan när du känner att konversationen flyter på ganska naturligt kan du helt rakt ut fråga ifall han skulle vara intresserad av att ses någon gång. Som jag skrev tidigare är det bra att hitta saker som man har gemensamt, finns det t.ex. någon film som ni båda vill se men aldrig sett förr? Kanske du kan föreslå att ni ser den tillsammans. Jag vet att det kan kännas nervöst att fråga ut någon men man behöver inte göra det till en så stor grej. Fokusera först på att få igång konversationen och lära känna den här killen så att när du känner dig bekväm med honom är tröskeln kanske inte så hög att fråga ut honom. Det värsta som kan hända är att du får ett nej och då kan du i alla fall känna dig stolt över att du vågade ta chansen. Oavsett hur det går kan du lära dig något av den här situationen och öva dig på att vara modig och prata/flörta med människorna som du är intresserad av och på samma gång växa och bli trygg i dig själv. Du klarar det här!
Lycka till! Kram,
Rosanna