opersonlig och tråkig då crush är med
09.09.2018
Hej! Har problem med att jag inte kan vara mig själv då den jag tycker om är i närheten. Tycker jag egentligen är rätt så humoristisk osv, men kan inte slappna av då min crush är i närheten vilket gör mej till den tråkigaste människan på jorden. Skulle verkligen kunna vara sådär rolig och visa mig från min bästa sida då hen är med, men går fan inte. hujpåïkjn

Ungdomsinformatör Ida svarar
11.09.2018
Hej!
Vad roligt att du har en crush! :) Jo, de är knepigt och kan förstå att de känns irriterande, och du är långt i från ensam som detta. De är många som blir blyga runt den man gillar. De är helt naturligt.
Du kan börja med att ta pyttesmå steg. Du behöver inte vara den socialaste personen runt om hen. Ju mer du är runt om hen så kommer du också att känna dig mer bekväm. Ett faktum är att det är väldigt spännande när man gillar någon. I och med att man är nervös för att vara runt den man gillar så kan de lätt hända att man tar avstånd. De kan i sin tur ge fel signaler som att du inte alls är intresserad. Visa att du gillar att vara runt hen och att du ser hen, som att t.ex. försöka få ögonkontakt.
Ju mer du är med hen och pratar med hen så kommer du nog att känna dig mer avslappnad, ge de lite tid. Och du kan även pusha dig själv till att ta kontakt med hen. Så kommer du märka av att du vågar vara dig själv allt mer och mer.
Kram, Ida